Xəbər lenti

Niyə axı biz öz şəhərimizə qarşı bu qədər biganəyik. Şəhər infrastruktrunda hər hansı bir çatışmazlıq olanda böyükdən kiçiyə - hamımız səsimizi atırıq başımıza...

 

Bu dəfə isə tam tərsinə, hər kəs susqunluq içindədir...

 

Niyə axı bizdə ictimai qınaq o dərəcədə deyil ki, hətta bir cüt gözə möhtac olan vətəndaşlarımızın haqqına girib, pul qazananların sərbəst şəkildə “at oynatma”larına göz yumuruq... Deyəsən, göz yuma-yuma biz də görmə qabiliyyətimizi itirmiş olacağıq, bəlkə də itirmişik...

Fotoda gördüyünüz insanlığa sığmayan, acı gülüş doğuran mənzərə elə zənn etməyin ki, hansısa başqa bir xarici ölkədə çəkilib. Əsla yox, bu hadisə elə öz doğma Bakımızda obyektivə tuş gəlib.

 

Deməli, naqis, insanlıqda payı olmayan şəxs və yaxud şəxslər tərəfindən piyada keçidinin girişindəki drenaj sisteminin dəmir barmaqlığı oğurlanıb. Oğurluq var, oğurluq var. Bu oğurluq hadisəsi milyonların nifrətini qazanacaq bir olaydır.

Drenaj sistemindən səkiyə doğru diqqət etsəniz, acıq-aydın görünür ki, piyada keçidinin girişində fiziki qüsurlu insanlar, o cümlədən də gözdən əlillər üçün yerə panduslar bərkidilib. Əgər görmə məhdudiyyətli bir şəxs pandusa güvənib hərəkəti davam etdirəcəksə, onun aqibətinin necə sonuclanacağını təsəvvür etmək o qədər də çətin deyil.

 

Bakı Nəqliyyat Agentliyinin Mətbuat Xidmətinin rəhbəri Mais Ağayev facebook səhifəsində bu məsələyə təəssüf hissilə münasibət bildirərək narahatlığını ifadə edib.

 

Qeyd edib ki, paytaxtın Hüseyn Cavid prospektində fiziki imkanları məhdud şəxslərin rahat hərəkəti üçün təşkil edilən pandusun qaraşısında drenaj sisteminin dəmir barmaqlığı məlum olmayan səbəbdən çıxarılıb: “Məsələ ilə bağlı müvafiq qurumlara məlumat verilib. Lakin təəssüf doğuran məqam odur ki, bu cür hallarla tez-tez rastlaşırıq. Və hər dəfə bunu edənə nə ad vermək olar, deyə düşünürəm, amma cavab tapa bilmirəm”.

 

Doğrudan da hər şeyi göz önünə alıb bu əməli törədən vicdansız insanlara nə deyəcəyini tapa bilmirsən...

 

Rəşad SARIYEV

Çağımızın ən böyük yazıçılarından olan Salman Rüşdi dünyaca məşhur “Gecəyarısı uşaqları” romanında atası içki düşkünü olan məktəbli qəhrəmanın dili ilə yazır ki, şagird dostlarım butulkanın içində cin olduğunu deyirdilər, mən evə gəlib atamdan bunun doğru olub-olmadığını soruşdum, atam dibində azacıq viski qalmış şüşəni gətirdi, kibriti yandırıb onun içinə atdı, viski alovlananda gülüb dedi: “Bax, cinləri yandırdım!”

 

Və yazıçının qəhrəmanı qəfil mətnə müdaxilə edərək deyir: “Atamın cinləri yandırıb-yandırmadığını bilmədim, amma cinlər atamı yandırdı - onu içki öldürdü!”

 

Bəzi insanların Şabranda baş verən məlum olaylardan sonrakı cin axtarışı, gənc bir adamın tragikomik ölümünü lağ-lağıya çevirməsi təkcə Saman Rüşdini yadıma salmadı...

 

Dini inancımıza görə, bitkinin yalnız cismi, heyvanın canı və cismi, insanın isə həm canı, həm cismi, həm ruhu var. Bundan başqa, dünyada cismi və ruhu olmayan qeyri-adi varlıqlar da var. Cin kimi. Cin cismi olmayan, buna görə cilddən-cildə düşməyi bacaran magik bir varlıqdır. “Cin” sözü “can” sözü ilə eyni etimologiyadandır.

 

Mövcudluq həm birbaşa, həm məcazi mənada olur. Məsələn, insan hisslərinin rəngarəng dünyasında nikbin notlar var? Varsa hardadır? Necədir? Yoxdursa, bu cümləmiz niyə hər hansı bir məna ifadə etmiş kimi görünür?

 

Hiss var? Var. Hissin rəngarəng dünyası var? Var. Daha doğrusu, həm var, həm yoxdur. Məcazi mənada var, müstəqim mənada yoxdur. Məcazi mənada hisslərin rəngi də var, o rənglərin ayrıca bir dünyası da, o dünyada nikbin notlar da! Buna inanmaq vacib deyil. Çünki cümlə kifayət qədər şərtidir. Burda məqsəd nəyinsə varlığına və yoxluğuna diqqət çəkmək deyil, fikri uğurla ifadə etməkdir.

 

Cinin varlığına inananla, inanmayan arasında ciddi fərq görmürəm. Çünki cin inam, yaxud inamsızlıq tələb edən bir məfhum deyil. O, sadəcə unikal metaforadır. “İçinə cin girmək” də məcazi ifadədir. İnsanın içindən cin çıxarmağa çalışmaq, “Gözüm Əlidən su içmir” ifadəsini eşidib gözünü Vəlidə “suvarmağa” aparmaq qədər absurddur.

 

Ruhu və cismi olmayan, yalnız candan ibarət olan və istədiyi cildə-cismə düşüb insanları aldatmağa, şeytani işlərə cəlb etməyə çalışan magik bir varlıq bədii yaradıcılıq üçün qiymətli xəzinədir.

 

Heç Qərbdə Ovidinin “Metamorfozlar” əsərinə inanaqmı-inanmayaqmı deyə bir müzakirə gördünüzmü? Bəlkə adamın böcəyə necə çevrildiyini Kafkadan soruşan oldu? Salman Rüşdiyə “Butulkanın içində cin olduğuna inanırsınız? Hahaha!” - deyən də rastımıza çıxmayıb.

 

İnsan təkcə Quran mətnində deyil, ümumən mətndə baş verənlərlə həyatı, reallığı qarışdırırsa, ya komik, ya tragik vəziyyətə düşür.

 

Təsəvvür edin, biz Füzulinin misralarının real olduğuna inanıb, onu həyatımızda tətbiq etməyə çalışırıq. Yaxud Pikassonun rəsmlərindəki insanlara oxşamaq istəyirik. Gedib, Əli Kırimdən soruşuruq ki, o qız doğrudan voleybol topunu təyyarəyə vururdu?

 

Biz təkcə mətnlə-həyatı deyil, həqiqətlə-reallığı da qarışdırırıq. Gözün kimsədən su içməməsi real deyil, amma həqiqətdir. Cinin kiminsə içinə girməsi də eləcə. Biz gözümüzü suvarmağa aparmadığımız kimi, cinimizi də çıxarmağa çalışmırıq. Bir şey məcazi mənada giribsə, müstəqim mənada çıxmaz. Cini içimizdən onun əksiylə - qəlbən tanrıya sığınmaqla qova bilərik. Əks halda çıxan cinimiz yox, canımız olacaq.

Şərif Ağayar

 
A | A | A

Onların arasında elm adamları ilə birgə, cahil və avamları da olub. Bir sözlə, hərə öz tutduğu işlərdən danışırmış. Birinci vəkil başlayır: “Həqsizə həqli deyib, bir çox günaha batmışam”. Bu yerdə günah sözü həkimə yaman təsir edir, o da başlayır etiraf etməyə: “Dərdi təşxis etməyib, qövm-əqrəba ağlatmışam”. Tacir də dözməyib: “Mən həlal ilə həramı bir-birinə qatmışam”-deyir. Molla da eləmə tənbəllik, söhbətin məcrasına düşür: “Gündə bir fitva verib, məxluqu çox aldatmışam”. Cahil isə ortada keyf eyləyib, mərama çatdığını bildirir. “Bülbülə, eşqə, gülə dair yalan fırlatmışam”-sözlərini də şair deyir...

M.Ə.Sabirin 19-cu əsrdə qələmə aldığı məclis əhlinin etirafı bügünkü günümüzlə tam səsləşsə də mənim fikirlərim 19-cu əsrin Fransa təxəyyülünə yollandı. Ona görə ki, məşhur fransız yazıçısı Gi de Mopassan da “Ölü” hekayəsini elə o dövrdə yazmışdır. Orada da insanlar öz günahlarını etiraf edirdilər.

Lakin Mopassanla Sabir arasında bir fərq var, biri öldürəndən sonra etiraf etdirir, digəri isə diriykən. Elə buna görə də Sabir operativliyinə olan simpatiyam Mopassan xülyasına olan heyranlığımdan üstündür.

Öz fikirlərimdən danışdım, ədibin məclis söhbətləri yarımçıq qaldı. Qoy onu da bitirək ki, mərhumun ruhu şad olsun. Deməli, yuxarıdakı məclis söhbətlərində Sabir obyektivliyi qoruyaraq öz peşəsinə də “sataşır”. Belə ki, qəzetçinin “Mən cəridəm, dolmaq üçün mətləbi uzatmışam” sözləri də satirik ustadın qulaqlarından yayınmır.

Elə biz də qəzetçi olduğumuza görə, məhz şairin səsləndirdiyi bu fikirlərin üzərində qərar tutaq. Ona görə ki, bu gün həqiqətən də səhifə dolduran yazarlarımız en qədərdir. Fikirləşə bilərsiniz ki, yuxarıdakı etiraflar qəzetçinin etirafından daha önəmlidir və daha acınacaqlıdır, niyə onlardan danışmırsan, onlar ki, bu günümüzlə tam səsləşirlər?!

Ona görə danışmıram ki, qəzetçilərə ərkim çatır, ətimi yesələr də sümüyümü atmazlar. Digər səbəb odur ki, mənim də Sabir qədər qüdrətim yoxdur ki, diriykən kimlərdənsə danışım, qoy hələ ölsünlər, ondan sonra Mopassanlıq edərəm.

Sabirin dövründə nə Qarabağ müharibəsi vardı, nə atəşkəs, nə də ki, erməni dığası. Nəqliyyat vasitəsi yoxuydu ki, yolları da olsun. Elə ona görə də Sabir əcnəbinin balonlarla göyə çıxmasına həsədlə baxırdı. Bir sözlə, bizim satirik ustad elə bir dövrdə yaşayıb-yaradıb ki, onun nə texnikası, nə güclü ordusu, nə təhsili, nə də kosmosa göndərməyə peyki olub. Elə mollanın moizələrini dinləyib, arada da onun yazı yazanları necə döyməsindən danışıb.

Lakin, görün, bugünkü qəzetçinin yazmaq üçün nə qədər mövzusu var? Bugünkü qəzetçi yeni tikilən yol qovşaqlarından yazır, bilir ki, sabah da onun çökməsindən yazacaq. Bugünkü qəzetçi Amerikadan yazır, bilir ki, sabah da Suriyadan yazacaq. Bugünkü qəzetçi təhsildən yazır, bilir ki, sabah da savadsızlıqdan yazacaq. Bugünkü qəzetçi narkomandan yazır, bilir ki, sabah da onun nəticəsindən yazacaq. Bugünkü qəzetçi avtomobildən yazır, bilir ki, sabah da ağır yol qəzalarından yazacaq. Bügünkü qəzetçi kosmosdan yazır, bilir ki, sabah da meteoritdən yazacaq. Bugünkü qəzetçi evsizlərdən yazır, bilir ki, sabah da göylərə ucalan göydələnlərdən yazacaq və ən nəhayət, bugünkü qəzetçi Qarabağdan yazır, bilir ki, sabah da onun azadlığından yazacaq...

Nə qədər misal çəksək, yenə də azdır. Odur ki, rəhmətlik Sabirin qəzetçi barədə dediklərini öz dövrü üçün məqbul hesab edirəm və danmıram ki, bu dövrdə “COPY-PASTY”-nin “şotuna” mətləbi uzadanlar da az deyil.

Hələ bunlar bir yana, bu gün qəzetçi hara gedir, bu sözlərlə rastlaşır–“Bala, bir məndən də yaz”. İnanmıram ki, fəaliyyəti dövründə bu sözlərlə rastlaşmayan qəzetçi olmasın. Bunlar öz yerində, yerində olmayan bir məsələ var, bu da reket qəzetçilikdir. Bu barədə isə bir sonrakı dəfə...

Elgün MƏNSİMOV

 
Şah niyə mat olsun?
 

Zümrüd Kərimova

Məsələ aydındır: Sən pomidor-yumurta yeyib xəbər yazmağa gedirsən, Şəhriyar Məmmədyarov lüks hoteldə qalıb dünya çempionu ilə yarışa çıxır. Yəni, potensialın, şəraitin nədirsə, qazanacağın da odur. Sən Şəhriyarın qazandığı rəqəmləri görmək istəyirsənsə, öncə pomidor-yumurtadan imtina etməlisən.

Çoxlarının bildiyi kimi, Şəhriyar Məmmədyarovun sponsor axtarışı və ömür-gününü həsr etdiyi şahmatın timsalında Azərbaycana xidmətlərindən danışıram. Amma çoxlarının bilmədiyi formada.

Şəhriyarı anlamaq üçün bir qarış keçmişə qayıtmaq lazımdır: təxminən, 6-cı əsrə…

Hindistanlı bir alim öz şahına şahmat taxtası hədiyyə edir. Orijinal hədiyyə şahın çox xoşuna gəlir və alimdən bunun qarşılığında nə istədiyini soruşur. Sadə elm adamı isə cavabında şahmat taxtasındakı hər dama üçün bir əvvəlkindən ikiqat çox buğda dənəsi rica edir. Qarşısındakının alim olmasını bir anlıq unudan şah bu qədər sadə bir istəkdən dolayı, aiddiyyəti üzrə, qəzəblənir və əyanlarına alimin istədiyi şeyi hesablayıb verməsini tapşırır. Məsələ də elə bundan sonra düşür cəncələ…

Hesablamaya başlayanda ilk xanalar rahat gedir: birinci xanaya bir, ikinci xanaya iki, üçüncü xanaya dörd buğda… Ancaq onuncu xanaya çatanda min iyirmi üç buğda vermək lazım gəlir. Bu isə orta hesabla bir ovuc buğda demək idi. Əyanlar hesabın axıra kimi belə gedəcəyini və alimə ən çoxu bir kisə buğda verəcəklərini düşünürdülər. Çünki on beşinci xanaya cəmi bir kiloqram yarım buğda düşürdü. İyirmi beşinci xanaya bir ton yarım buğda düşəndə də əyanlar təəccüblənmədilər. Ancaq otuz birinci xanaya çatanda bu işin heç də zarafat olmadığını başa düşdülər. Çünki onların alimə verməli olduqları buğdanın miqdarı doxsan iki ton idi. Qırx doqquzuncu xanaya çatanda şahın verməli olduğu buğdanın miqdarı iyirmi dörd milyon ton təşkil edirdi. Bu isə orta hesabla bir ölkənin illik buğda istehsalından təqribən on beş dəfə çox idi.

Hesablamaların sonunda (yəni altmış dördüncü xanada) alimə veriləcək buğdanın miqdarının bugünkü rəqəmlərlə dünyanın min beş yüz illik buğda istehsalına bərabər olduğu məlum oldu. Üstəlik, bu qədər buğdanı yetişdirmək üçün dünyadan altmış dörd dəfə böyük bir əraziyə ehtiyac var idi. Beləliklə, şah alimi təbrik edir və onun elmi qarşısında nə qədər gücsüz olduğunu başa düşür....

İndi isə həmin dövrdən bir qarış gələcəyə gəlib nə görsək yaxşıdır?! İki eşşəyin arpasını bölə bilməyənlər bu qədər möhtəşəm elmi ixtiranın müasir Şahının xəzinəsini hesablamağa şövqlə cəhd göstərirlər… Dolların simvolundakı “S” hərfi istidən qovrulan ilantək hər statusda özünü büzür, üzərindəki xətlər hər xəbərdə yunan allahı Erotun sevgi oxları kimi çalın-çarpaz adamın gözünə girir…

Hələ bir də özünü bütün dünyanın ən yaxşı iyirmi şahmatçısı arasında əzəmətlə boy göstərən Şəhriyarla müqayisə edənlər də tapıldı. Ucqar bir dağ kəndində mağara həyatına çəkilərək Veneraya köç etməyə hazırlaşan bir sivilizasiya üçün uğurlu bir əsər yaradıb onu səbrsizliklə gözləyən insanları təəccübləndirəcəyini zənn edən, aidiyyətləri üzrə, seksist cəfəngiyyatlar püskürən bu iddiaçılar qismi dünyanın üçüncü şahmatçısından daha çox şey haqq edəcəklərini iddia edir.

Məsələ isə hələ də aydındır: müasir vətən insanı bir şeyi anlamalıdır. Özünü göstərməsən, kimsə səni görməyəcək.

 

Bu həqiqəti artıq çoxdan dərk edən bir Ramil Quliyevimiz Türkiyə millisinin tərkibində elə keçən il dünya çempionu oldu. Biz də onun bu uğuruna Türkiyə bayrağının istisinə qızınaraq sevindik, məlum…

Şəhriyarın günahı qatıldığı turnirlərdən minlərlə dollar qazanmaq deyil. Heç pis menecerlə işləməsi, başqa ölkələrin dəvətlərini qəbul etməməsi də deyil.

Yadımdadır, biz kənddə yaşayanda qonşumuz Minə xala əynindəki yeganə təzə formada qalmış qayınanasından yadigar kəlağayısı ilə küçə qapımızın kandarından dayanıb ürkək səslə anamı çağırardı:

- Sevda, axşam toydayıq. Bəzəklərin evdədirsə, bir günlük borc götürmək istəyirəm…

Minə xalanın anamdan qızıl-bijuteriya istəməsi ona bir dərd, o bijuteriyaların başqa biri tərəfindən artıq rica edilib aparılması isə başqa bir yük olurdu…

Başını lobya tağlarının arasından yenicə çıxarıb, üstünün torpağını çırpalayan bu sivilizasiyanın ən alt təbəqədəki nümayəndəsinin belə elin ən şad, xoşməramlı, festival dadında, ən mədəni tədbirinə - toya getmək üçün özünə sponsor axtarmasının yanında ABŞ-a, İngiltərəyə, Fransaya öz imkanları daxilində gedib dünya çempionları, mədəniyyətin ən ali təbəqələrinin nümayəndələri ilə yarışan, oturub-duran və ölkəsinin adını daşımaqdan heç bir vəchlə vaz keçməyən Şəhriyar Məmmədyarovun sponsor axtarması nə qədər məsumdur, İlahi!

Sultan Süleyman Qanuninin Azərbaycan ədəbiyyatının iki dahisindən biri kimi təqdim edilən Məhəmməd Füzuliyə kəsdiyi doqquz axça təqaüdün intizarı “Şikayətnamə” boyda əsər yaradıbsa, Şəhriyarın bir statusluq sponsorsuzluğu niyə bu xalqı qəm dəryasına qərq edib axı?

Şəhriyar da əcəb edir şikayətlənir. "Dux"un var, ay Füzulini inkar edən filankəs, sən də şikayətlən. Bilməzsən axı. Çünki sən nəinki problemlərindən şikayət düzəltmək, çöp də qayıra bilməmisən bu vaxta kimi. Nə millət üçün, nə özün üçün, ən nəhayətində isə tarix üçün.

Biz isə hələ də, hələ də Füzulinin gecikmiş doqquz axçasının minnətini Şəhriyara ödəməkdənsə, hind şahının əyanları kimi buğda dənələrini sayıb özümüzü haqlı çıxarmaq sərindəyik...

  • “Toppuş bacı” niyə ağlayır: “Hummer”, ev, yoxsa?...
 

Onkoloji xəstəlikdən əziyyət çəkdiyi üçün müalicəsinə pul yığılan əməkdar artist Tünzalə Əliyevanın bir-birini təkzib edən ziddiyyətli açıqlamalarının ardınca bir neçə ay əvvəl ”Hammer” markalı avtomobil almasının üzə çıxması növbəti müzakirələrə səbəb olub.

Ardını oxu...

© 2017 www.bizimaz.az - Bütün hüquqlar qorunur.
Saytda yerləşdirilmiş hər bir materiala olan hüquqlar Azərbaycan Respublikasının qanunvericiliyinə, həmçinin müəlliflik hüququ qanunlarına əsasən qorunur.
Müəlliflərin mövqeyi redaksiyanın mövqeyi ilə uyğun gəlməyə bilər. Saytdakı materiallardan istifadə zamanı istinad zəruridir.
Ünvan: Bakı AZ 1073 Mətbuat prospekti, 529-cu məhəllə, "AZƏRBAYCAN" nəşriyyatı, 2-ci mərtəbə, 44-cü otaq
Tel:(+944 12) 510 24 66; Mob:(+994 50) 346 25 52;
Təsisçi: Z.Vəliyev
Baş redaktor: Asif (Talıboğlu) Şükürov